Dobrého fotografa, který vám nabízí fotografie interiérů pro firmy Scan 360, poznáte podle několika základních ukazatelů. Že na vás musí působit solidně, mít dobré recenze či doporučení, a za sebou jisté pozitivní výsledky, to je celkem zřejmé. My ovšem máme na mysli i profesní záležitosti.
Vyzná se v kompozici – vhodnou kompozici snímku dokáže vycítit každý z vás, když se totiž na fotografii zadíváte, vezme vás za srdce. Jednoduše se vám zalíbí a byli byste ochotni si ji třeba i pověsit na zeď jako fotoobraz. Ano, až takovou má sílu kompozice, tedy jinými slovy rozložení objektu na snímku. Je-li kompozice perfektní, osloví vás třeba kovářská kovadlina před roztopenou výhní, květy pampelišky na louce, anebo docela obyčejná palubní deska osobního auta. Mnohem obtížnější, než vycítit kompozici z již hotového snímku, je nachystat ji přímo v terénu. Musíte na to mít zkrátka cit, musíte správně odhadnout, kam si stoupnout nebo kleknout, a co a jak „zabrat“, aby to bylo skutečně poutavé.
Vysoké rozlišení a velikost snímku – toto je spíše technická záležitost fotoaparátu, ale velmi důležitá, zvláště u panoramatických snímků nebo prezentací velkého množství detailů. Dobrý fotograf si to uvědomuje, a pracuje s tím důsledně.
Světlo a stín – zejména u uměleckých fotografií, ale i u některých produktových fotek je zapotřebí vnímat pozice světla a stínu, aby záběr oslovoval a upoutal pozornost. Profesionál se někdy učí pracovat se světlem a stínem dlouhé měsíce či roky, a výhodou je nacvičovat tuto techniku na černobílých fotografiích, kde se vliv světla a stínu projeví nejvíc.
Ať už si vyberete jakéhokoli fotografa, měli byste společně také komunikovat. Vyjasnit si předem, co vlastně potřebujete a chcete, aby tu nedocházelo k různým přehmatům a nedorozuměním. Právě u nedostatečné komunikace je největší nebezpečí, že dobrého fotografa zavrhnete ještě před tím, než se dokáže osobně projevit.